Általános Szerződési Feltételek
Jelen dokumentum tartalmazza Burinda Veronika E.V., mint szolgáltató (a továbbiakban: “Szolgáltató” vagy “Vállalkozás”) által üzemeltetett https://testlelekmasszazs.hu internetes oldalon (a továbbiakban: “Honlap”) keresztül elérhető szolgáltatások felhasználóira / vásárlóira (a továbbiakban: “Vásárló(k)” vagy “Ön” vagy “Felhasználó”) vonatkozó általános szerződési feltételeket (a továbbiakban: “ÁSZF”).
Jelen ÁSZF a Szolgáltató valamennyi, a Honlapon keresztül a Vásárló által elérhető szolgáltatás vásárlási feltételeit tartalmazza.
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
A szerződés nyelve magyar és a szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat Szolgáltató nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető, és nem megtekinthető, ide nem értve a megrendelések adatait.
Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
- A Szolgáltató adatai
Név: Burinda Veronika E.V.
Képviselő: Zemen István
Székhely: 1155 Budapest, Mézeskalács tér 2. szám 8. em. 11. ajtó
Adószám: 55537607-1-51
Nyilvántartásba vételi szám: 54233513
Bankszámlaszám: 11600006-00000000-99232645
Honlap: https://testlelekmasszazs.hu
E-mail: info@testlelekmasszazs.hu
- Tárhelyszolgáltató adatai:
Cégnév: Sybell Informatika Kft.
Székhely: 1158 Budapest, Késmárk u. 7/B. 2. em. 206.
Adószám: 25859502-2-42
EU-s közösségi adószám: HU25859502
Cégjegyzékszám: 01-09-293034
- A Vásárlás feltételei és menete
Szolgáltató frissítő, relaxáló svédmasszázzsal, alakformáló (cellulit) masszázzsal és Reiki kezeléssel (a továbbiakban: „Közérzetjavító szolgáltatások” vagy „Szolgáltatások”) foglalkozik, e területen nyújt szolgáltatást a Vásárlók számára.
A Honlap tartalmának minden része elérhető bármely Vásárló számára regisztráció nélkül, a közérzetjavító tevékenységekre való jelentkezés nincs regisztrációhoz kötve.
3.1. Közérzetjavító szolgáltatásra jelentkezni a Honlapon online az alábbi módon lehet
A Honlapon az “Időpontfoglalás“ menüpontra, vagy az “Időpontot foglalok” gombra vagy a “Kattints ide a kedvezményes első alkalomért” gombra kattintva jelenik meg az időpont foglalási űrlap (a továbbiakban: Űrlap). Az Űrlapot a Vásárlónak ki kell töltenie, majd a Jelentkezem gombra kattintva érkezik meg Szolgáltatóhoz a Szolgáltatásra jelentkezés igénye.
Tájékoztatom a Vásárlót, hogy az Űrlap beküldésével még nem keletkezik fizetési kötelezettség, Szolgáltató a kapcsolattartási célra átadott elérhetőségeken felveszi a jelentkezővel a kapcsolatot és ajánlatot küld, amit a jelentkezőnek módjában áll visszaigazolni és ezzel elfogadni azt, vagy pedig elutasítani!
3.2. Közérzetjavító szolgáltatásra jelentkezni a Honlapon online az alábbi módon lehet
A Honlapon a “Kapcsolat” menüpontra kattintva jelenik meg a “Vedd fel velem a kapcsolatot” űrlap. A kapcsolati űrlapot a Vásárlónak ki kell töltenie, majd az “elküld” gombra kattintva érkezik meg Szolgáltatóhoz a közérzetjavító szolgáltatásra jelentkezés igénye.
Tájékoztatom a Vásárlót, hogy a kapcsolati űrlap beküldésével még nem keletkezik fizetési kötelezettség, Szolgáltató a kapcsolattartási célra átadott elérhetőségeken felveszi a jelentkezővel a kapcsolatot és ajánlatot küld, amit a jelentkezőnek módjában áll visszaigazolni és ezzel elfogadni azt, vagy pedig elutasítani!
3.3. Közérzetjavító szolgáltatásra jelentkezni telefonon az alábbi módon lehet
A Honlapon a “Kapcsolat” menüpontra kattintva jelenik meg Szolgáltató telefonszáma, melyen a Vásárló Szolgáltatóval egyeztetheti a közérzetjavító szolgáltatásra jelentkezés igényét.
Tájékoztatom Vásárlót, hogy a megbeszélés során véglegesített és lefoglalt időpont alapján Vásárlónak fizetési kötelezettsége keletkezik, mely időpont lemondásának menetét és feltételeit jelen dokumentum 6-10. pontjaiban foglaltak tartalmazzák.
- Szolgáltatások árának megfizetése
A Honlapon feltüntetett árak a rendelés időpontjában érvényes árak. Az árak alanyi adómentesek, 0%-os ÁFA-t tartalmaznak.
Szolgáltató nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy a rendszer hibájából eredően hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a Szolgáltatás közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árra (pl.: 0 Ft-os ár).
Ilyen esetekben Szolgáltató nem köteles a szolgáltatást a Honlapon hibásan feltüntetett áron szolgáltatni. Hibás ár feltüntetése esetén a Szolgáltató a rendelés visszaigazolásában vagy azt követően ajánlja fel, a Szolgáltatás valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a Szolgáltatást vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
- Adatbeviteli hibák javítása
Vásárlónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Honlapon bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására az űrlap módosításával.
Amennyiben a Vásárló véglegesítette rendelését és a megadott adatokban hibát fedez fel, akkor a lehető legrövidebb időn belül kezdeményeznie kell a rendelése törlését, vagy módosítását. A hibás rendelés törlését az űrlapon megadott e-mail címről küldött levéllel, vagy telefonhívással jelezheti Vásárló a Szolgáltató felé. Ezt követően a helyes adatokat tartalmazó rendelés újra feladható.
- Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
A Szolgáltató a jelentkezéséket automatikusan feldolgozza és e-mail értesítésben visszaigazolja a Vásárló részére a jelentkezés elfogadását és a szerződés létrejöttét, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a jelentkezés során megadott adatokat (számlázási információk), a rendelés dátumát, a megrendelt szolgáltatások felsorolását, mennyiségét, a Szolgáltatás árát, a fizetendő végösszeget és a Szolgáltató elérhetőségi adatait.
A visszaigazoló e-mail Szolgáltató részéről a Vásárló által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és Vásárló között.
Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésre vonatkozó visszaigazoló emailt.
Ha Vásárló rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell Szolgáltató felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.
A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
- Fizetés
A vásárlás ellenértékét az alábbiak szerint tudja teljesíteni a Vásárló:
- Közérzetjavító szolgáltatás esetén közvetlen banki átutalással: A megrendelt szolgáltatás ellenértékének 50 %-ról a Szolgáltató a Vásárló rendeléskor megadott e-mail címére díjbekérőt küld. A megrendelés a díjbekérő kiegyenlítése után válik véglegessé. A fennmaradó ellenérték a szolgáltatás igénybevételekor teljesítendő.
- Számla
A vásárlás visszaigazolásakor, e-mailben a távnyomtatású számlaként kerül továbbításra.
A számla nem minősül elektronikus számlának.
- Lemondási feltételek
Lemondást Szolgáltató csak írásban fogad el a következő elérhetőségen:
info@testlelkmasszazs.hu.
- A Vásárlót megillető elállási és szavatossági jogok
10.1. Elállási és felmondási jog
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján, a távollévők között kötött fogyasztói szerződést érintően, elállási/felmondási joga csak a fogyasztónak minősülő szerződő félnek van. Ennek alapján elállási jog nem illeti meg azt a természetes személyt, jogi személyt vagy jogi személyiség nélküli szervezetet, ideértve a külföldi székhelyű vállalkozás magyarországi fióktelepét is, aki/amely önálló foglalkozásával vagy gazdasági tevékenységével összefüggő célok érdekében jár el.
Az indoklás nélküli elállási/felmondási jog azt jelenti, hogy Ön az interneten (távollevők között) megkötött szerződéstől – jogszabályi felhatalmazás alapján – egyoldalúan visszaléphet, és követelheti a Szolgáltatótól a kifizetett összeg visszatérítését.
Az elállás visszamenőlegesen, a felmondás a jövőre nézve szünteti meg a szerződést. Amennyiben a szerződés szolgáltatás nyújtására irányul, és a fogyasztó kifejezetten erre irányuló nyilatkozatának megtételét követően a teljesítés még a szerződés indokolás nélküli megszüntetésére nyitvaálló határidőn belül megkezdődik, a fogyasztót értelemszerűen indokolás nélküli felmondási jog illeti meg az irányadó jogszabályi határidőn belül.
10.2. Elállási és felmondási jog alóli kivételek
A fogyasztó nem gyakorolhatja az indokolás nélküli elállási/felmondási jogát
- a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
- b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a vonatkozó határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
- c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
- d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
- h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
- i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
- j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
- k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
- l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
- m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.
Mindezek alapján, a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében, a Közérzetjavító szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, Ön nem gyakorolhatja a 14 napos indoklás nélküli elállási/felmondási jogát a Szolgáltatásra történő jelentkezés vonatkozásában, mivel a Szolgáltatások teljesítési határideje minden esetben előre meghatározott.
10.3. Elállási határidő:
Ön abban az esetben gyakorolhatja az elállási jogát, ha a lent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltatónak.
Ön az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a Szolgáltatás igénybevétele közötti időszakban is gyakorolhatja. Írásban történő elállás esetében elfogadottnak tekintendő, ha Ön a határidő utolsó napján jelzi elállási szándékát.
10.4. Elállási/felmondási nyilatkozat minta, és annak közlésének módja:
Amennyiben Ön élni szeretne elállási/felmondási jogával, annak jelzését megteheti a Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban.
Amennyiben Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, úgy – a fent megjelölt 14 napos határidő lejárta előtt – ezen szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni a Szolgáltató számára (vagy postán, vagy elektronikus úton küldött levélben) az alábbi címre.
Postacím: Burinda Veronika 1155 Budapest, Mézeskalács tér 2. 8/11.
E-mail: info@testlelekmasszazs.hu
Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontja az irányadó. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató.
Ön az elállási/felmondási jogát az alábbi nyilatkozat minta felhasználásával, vagy más erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján is gyakorolhatja. Önt terheli annak bizonyítása, hogy e jogát az itt leírtakkal összhangban gyakorolta.
ELÁLLÁSI NYILATKOZAT (MINTA)
(Kérjük, csak a szerződéstől való elállási szándéka esetén töltse ki, és juttassa vissza hozzám!)
Címzett:
…………………………………………………………………… (Szolgáltató neve, címe)
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi szolgáltatás/ok igénybevételére irányuló szerződés tekintetében:
……………………………………………………………………………………
(Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló szolgáltatás megnevezése)
A Szolgáltatás időpontja: ……………………………… (a Szolgáltatás fogyasztó részéről történő igénybevételének a napja rögzítendő)
A fogyasztó(k) neve: ……………………………..
A fogyasztó(k) címe: …………………………………………..
A fogyasztó(k) aláírása: …………………………(kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt: …………………………
10.5. Elállás/felmondás joghatásai:
Vételár visszatérítése
Szerződéstől való elállás esetén az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti Önnek.
A Szolgáltató a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja. E visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.
- Jogérvényesítési lehetőségek
11.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja
Vásárló a szolgáltatással vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos kifogásait az 1-es pontban feltüntetett elérhetőségeken keresztül gyakorolhatja.
Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszt rögzíti és 30 napon belül érdemi választ küld.
Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében az elektronikus levelezési címre történő válaszadást, vagy postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.
11.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben Szolgáltató és Vásárló között esetlegesen fennálló jogvita Szolgáltatóval folytatott tárgyalások során nem rendeződik, a Vásárló jogosult:
- Panasztételre a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
- Békéltető testület eljárásának kezdeményezésére
- Bírósági eljárás
11.2.1. Békéltető Testület:
A Békéltető Testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület. Hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. Feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között. Ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.
A Békéltető Testület az Ön vagy a Vállalkozás kérésére tanácsot ad az Önt megillető jogokkal és az Önt terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
Fogyasztói jogvita esetén Ön a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint területileg illetékes Békéltető Testülethez fordulhat (https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek):
Baranya Megyei Békéltető Testület Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36. Telefonszám: 06-72-507-154 Fax: 06-72-507-152 E-mail: abeck@pbkik.hu | Fejér Megyei Békéltető Testület Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Telefonszám:06-22-510-310 Fax: 06-22-510-312 E-mail: fmkik@fmkik.hu | Nógrád Megyei Békéltető Testület Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A. Telefonszám: 06-32-520-860 Fax: 06-32-520-862 E-mail: nkik@nkik.hu |
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Telefonszám: 06-76-501-500, 06-76-501-525, 06-76-501-523 Fax: 06-76-501-538 E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu mariann.matyus@bkmkik.hu | Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a Telefonszám: 06-96-520-217 Fax: 06-96-520-218 E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu | Pest Megyei Békéltető Testület Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8. III. emelet 331. Telefonszám: 06-1-269-0703 Fax: 06-1-474-7921 E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu |
Békés Megyei Békéltető Testület Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5. Telefonszám: 06-66-324-976 Fax: 06-66-324-976 E-mail: eva.toth@bmkik.hu | Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15. Telefonszám: 06-52-500-710 Fax: 06-52-500-720 E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu | Somogy Megyei Békéltető Testület Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6. Telefonszám: 06-82-501-026 Fax: 06-82-501-046 E-mail: skik@skik.hu |
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszám:06-46-501-091, 06-46-501-870 Fax: 06-46-501-099 E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu | Heves Megyei Békéltető Testület Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15. Telefonszám: 06-36-429-612 Fax: 06-36-323-615 E-mail: hkik@hkik.hu | Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telefonszám: 06-42-311-544 Fax: 06-42-311-750 E-mail: bekelteto@szabkam.hu |
Budapesti Békéltető Testület Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310. Telefonszám: 06-1-488-2131 Fax: 06-1-488-2186 E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu | Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306. Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570 Fax: 06-56-510-628 E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu | Tolna Megyei Békéltető Testület Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet Telefonszám: 06-74-411-661 Fax: 06-74-411-456 E-mail: kamara@tmkik.hu |
Csongrád Megyei Békéltető Testület Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszám: 06-62-554-250/118 Fax: 06-62-426-149 E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu | Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. Telefonszám: 06-34-513-027 Fax: 06-34-316-259 E-mail: szilvi@kemkik.hu | Vas Megyei Békéltető Testület Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. Telefonszám: 06-94-312-356 Fax: 06-94-316-936 E-mail: vmkik@vmkik.hu |
Veszprém Megyei Békéltető Testület Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116. Telefonszám: 06-88-429-008 Fax: 06-88-412-150 E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu | Zala Megyei Békéltető Testület Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24. Telefonszám: 06-92-550-513 Fax: 06-92-550-525 E-mail: zmbekeleto@zmkik.hu |
|
Az eljárásra az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. Az Ön belföldi lakóhelye vagy tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett Szolgáltató (vagy az annak képviseletére feljogosított szerv) székhelye határozza meg.
11.2.2. Uniós online vitarendezési platform:
Eljárás elindításának feltételei:
Amennyiben a megrendelt Szolgáltatással kapcsolatban Önnek, mint magánszemély fogyasztónak bármilyen panasza van, először a kereskedő Vállalkozással kell felvennie a kapcsolatot.
Ha a panaszát nem tudta a Vállalkozással ily módon elintézni, úgy Ön elindíthatja az online vitarendezési eljárást. Ez a vitarendezési platform olyan igénybe vehető alternatív, bíróságon kívüli online eljárási lehetőség, melynek segítségével elkerülhetők a hosszadalmas és költséges bírósági eljárások.
Attól, hogy Ön részt vesz az online vitarendezési eljárásban, még nem veszíti el a jogát arra nézve, hogy az eljárás sikertelensége esetén más jogi eszközöket vegyen igénybe követelése érvényesítéséhez.
A platform Magyarországon lehetőséget kínál mind a belföldi, mind pedig a határon átnyúló, online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel összefüggő fogyasztói jogviták rendezésére. (Belföldi vitáról akkor van szó, ha a fogyasztó a termék vagy a szolgáltatás megrendelésének időpontjában Magyarországon rendelkezik lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel, és a vállalkozás is rendelkezik Magyarországon székhellyel, telephellyel, fiókteleppel. Határon átnyúló vitáról akkor van szó, ha az Európai Unióban tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztó az interneten keresztül vásárolt egy terméket, vagy vett igénybe szolgáltatást, és ennek kapcsán egy olyan kereskedővel támad vitája, amelynek telephelye egy másik tagállamban van.)
Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság hozta létre. Ezen a honlapon (link: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU) keresztül Önnek lehetősége nyílik arra, hogy a webáruházon keresztül történő online vásárlásához kapcsolódó esetleges jogvitáját rendezze.
Ennek igénybevételéhez először regisztrálni szükséges az online vitarendezési platformon, ezt követően egy elektronikus űrlapot kell hiánytalanul kitöltenie a panasszal élőnek.
Eljárás menete:
Az online eljárásnak négy fő szakasza van, melyek mindegyike online végezhető:
- panasz benyújtása;
- a vitarendezési testület kiválasztása közös megegyezéssel;
- panaszkezelés a vitarendezési testület által;
- eredmény és a panasztételi eljárás lezárása.
Az eljárás maximum 90 napot vehet igénybe onnantól kezdve, hogy a kérelem hiánytalanul beérkezett. Ez az időtartam az Európai Unió egyik tagállamában sem lehet hosszabb.
A panasz benyújtását követően az online vitarendezési platform azonnal továbbítja azt az ellenérdekű félnek. Ezt követően az érintett feleknek meg kell egyezniük egy alternatív vitarendezési fórumról, amely végső soron el fog járni a közöttük fennálló ügyben. Azokról a fórumokról, amelyek eljárhatnak az esetükben, a platform tájékoztatja a feleket. Amint megszületik a megállapodás, az online vitarendezési platform továbbítja a panaszt ehhez a fórumhoz. (Ha a feleknek nem sikerül ebben 30 napon belül megegyezni, vagy ha a platform nem tud a benyújtott adatok alapján egy olyan alternatív vitarendezési fórumot sem azonosítani, amelynek hatásköre van eljárni, nincs mód a panasz további feldolgozására.)
Magyarországon – a pénzügyi szolgáltatások kivételével – a Budapesti Békéltető Testület rendelkezik kizárólagos illetékességgel a határon átnyúló online fogyasztói jogviták elbírálására, melynek eljárása ingyenes. Amennyiben Ön fontolóra veszi, hogy más tagállam alternatív vitarendezési fórumában állapodik meg a kereskedő Vállalkozással, mindenképpen kérjen erre vonatkozó információt az adott tagállam online vitarendezési kapcsolattartó pontjától erre vonatkozóan.
Online vitarendezési kapcsolattartó pont:
Amennyiben Önnek az eljárással kapcsolatban kérdése van, úgy Ön Magyarországon a Budapesti Békéltető Testülethez, mint online vitarendezési kapcsolattartó ponthoz fordulhat:
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: onlinevita@bkik.hu
Fax: 06 (1) 488 21 86
Telefon: 06 (1) 488 20 33
A Budapesti Békéltető Testület tanácsadói megválaszolják a kérelem benyújtására vagy a csatolandó dokumentumokra vonatkozó kérdéseit, illetve tájékoztatást nyújtanak a platform működésével, vagy az alternatív vitarendezési fórum eljárási szabályaival kapcsolatban. Ezeken felül általános tájékoztatás is kérhető az online vitarendezési kapcsolattartó ponttól az adott országban érvényesíthető fogyasztói jogokról.
11.2.3. Bírósági eljárás:
Ön jogosult a fogyasztói jogvitából eredő követelését végső esetben bíróság előtt, polgári peres eljárás keretében érvényesíteni a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény valamint a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény értelmében.
- Egyéb rendelkezések
12.1. Az Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása
Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Vásárlók Honlapon történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá Vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően indított ügyekre kell alkalmazni.
Szolgáltató továbbá fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a Honlapon, előzetes figyelmeztetés nélkül. A Szolgáltató továbbá fenntartja a jogot, hogy a Honlapot más domainnév alá helyezze át.
12.2. Szerzői jogok
A Honlap felületein elhelyezett valamennyi szöveges, képi/grafikai és műszaki/technikai tartalom, a honlap szerkezeti felépítése, forráskódja szerzői jogi, illetve egyéb jogi védelem alatt állnak. A szerzői jogok és egyéb szellemi tulajdonjogok kizárólagos jogosultja a Szolgáltató. A Honlap oldalai, illetve annak bármely eleme sem egészben, sem részben nem reprodukálható semmilyen módon.
A Honlap bármely elemének módosítása, terjesztése, nyilvános bemutatása, illetve más szellemi alkotásba történő beépítése és közvetítése a Szolgáltató előzetes és kifejezett hozzájárulásához kötött. A Honlap bármely tartalmának jogosulatlan felhasználása szerzői, polgári és büntetőjogi szankciókat vonhat maga után.
A Honlap termékei szellemi alkotásoknak minősülnek, így azok szerzői jogi, illetve egyéb jogi védelem alatt állnak. Ezért ezen termékekre csak és kizárólagosan felhasználási jogot lehet szerezni. A felhasználási jog nem kizárólagos, és csak Ön által gyakorolható. Az Ön részére adott felhasználási jog nem jogosítja Önt arra, hogy e jogot másra átruházza, illetve azt másnak átengedje.
- Érvénytelenség jogkövetkezményei
Amennyiben a jelen Általános Szerződési Feltételek valamely adott tartalmi része érvénytelen, úgy a Ptk. 6:114. § értelmében az érvénytelenség jogkövetkezményeit a szerződésnek csak erre az érintett részére kell alkalmazni.
Fogyasztói szerződés részbeni érvénytelenség esetén csak akkor dől meg, ha a szerződés az érvénytelen rész nélkül nem teljesíthető.
- Jogi háttér
Szerződést érintő főbb jogszabályok
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
- 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.);
- 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;
- 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági igények intézésének eljárási szabályairól;
- 45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól.
A jelen ÁSZF-ben olvasható egyes fogalmak értelmezését, precíz jogi definícióját az adott fogalmat szabályozó jogszabály mindenkor hatályos normaszövege határozza meg.
- május 01.
Burinda Veronika E.V.
https://testlelekmasszazs.hu